Milyen szempontokat érdemes figyelembe venni, ha használt konnektoros hibrid autót vásárolnál?
A használtautó-vásárlás tele van buktatókkal, a konnektoros hibrideknél pedig újabb kérdéseket vet fel az akkumulátorok állapota. Ezen a téren kutakodott a német autóklub.
A konnektoros hibridek (PHEV) sokak számára az elektromos autózás felfedezésének első lépcsőfokát jelentik. A kérdés, hogy ez a lépés valóban előnyös-e, vitatott, de a tény az, hogy számos ilyen modell létezik, és egyre többen választják őket. Az autópiacon már jó ideje jelen vannak ezek a járművek, ami azt jelzi, hogy van kereslet irántuk, és számos vásárló elégedetten használja őket.
Utóbbi területet vette górcső alá a német autóklub (ADAC), megvizsgálva 28 500 autót. A fókusz az akkumulátorokon volt, melyekre mérettől függetlenül igaz, hogy az idő és a töltések számának előrehaladtával csökken az energiakapacitásuk, így egy töltéssel kevesebb ideig működtethetők. Ez sok autóvásárló számára aggasztó lehet a részletes adatok ismerete nélkül, még akkor is, ha a gyártók megmondják, hogy a telepeket is az autó élettartamára vagy sok százezer kilométerre tervezik.
Az ADAC és akkumulátordiagnosztikára specializálódott partnere, az Aviloo által végzett mérések világosan jelzik, hogy az akkumulátorok valóban elérik a gépjárművek átlagos élettartamát. Ezen felül hangsúlyozták, hogy...
Ne félj a használt PHEV-ek vásárlásától!
A mérések általában azt jelzik, hogy körülbelül 200 ezer kilométer megtétele után az akkumulátorok kapacitása az eredeti érték 85%-ára csökkenhet. Azonban érdemes megjegyezni, hogy ez nem kőbe vésett szabály: azok, akik ritkábban használják az elektromos üzemmódot, akár 90%-os kapacitással is büszkélkedhetnek, míg a gyakori használók esetében a teljesítmény akár 82%-ra is csökkenhet.
A különböző autómárkák között természetesen találhatók eltérések is. A kutatás során részletesen elemezték a BMW, Ford, Mercedes-Benz, Mitsubishi, VW-csoport és Volvo teljesítményét. Az összegyűjtött adatok alapján a Mercedes akkumulátorai mutatják a legjobb teljesítményt, hiszen körülbelül 90 százalékos átlagos energiakapacitásukkal kiemelkednek a mezőnyből. Ezzel szemben a Mitsubishi akkuk a leggyengébben szerepeltek, hiszen 200 ezer kilométer megtétele után csupán 70 százalék fölött maradtak az energiatartalmuk. A részletes grafikonokat az alábbi galériában tekintheted meg, ahol a kék szaggatott vonal az átlagértékeket jelzi, míg a pontok az egyes mérések eredményeit képviselik.
Az ADAC egyébként tippet is adott arra az esetre, ha valaki konnektoros hibridet szeretne vásárolni. Ha szeretne biztosra menni a kinézett autót illetően, érdemes megvizsgáltatni az akkumulátorát. Ennek kapcsán több értéket is megadtak, mely jónak tekinthető az akku "egészségi állapotát" illetően:



