Forradalmi együttműködés jött létre: a cementgyártás sürgető kihívásait egy innovatív megközelítéssel kívánják orvosolni.


Fedezd fel az építőipar új dimenzióját! Itt az idő, hogy a szakmai tudás, a kapcsolati háló bővítése és a hatékonyság új szintre emelje az iparágat! A régi szabályok már nem érvényesek – készülj fel, hogy átlépj a jövő kapuján!

A betongyártás, különösen a cementgyártás a Világgazdasági Fórum adatai szerint

a globális üvegházhatású gázkibocsátás 8%-áért felelős.

Ez körülbelül egy közepes nagyságú ország éves CO2-kibocsátásának felel meg.

Erre a kihívásra válaszként az Amazon, a Meta és a Prologis, számos más szervezettel karöltve, megalapította a Fenntartható Beton Vásárlók Szövetségét (SCoBA). Ezt a csoportot a RMI (korábban Rocky Mountain Institute) és a Center for Green Market Activation nevű nonprofit szervezetek irányítják, akik elkötelezettek a fenntartható megoldások előmozdítása iránt.

"Célunk, hogy a beruházásokat olyan konkrét felvásárlási megállapodásokba irányítsuk, amelyek lehetőséget biztosítanak az alacsony szén-dioxid-kibocsátású cement- és betongyártók számára a karbonmentesítési projektekbe való befektetésre, ezzel pedig hozzájárulunk a piac fejlődésének felgyorsításához" - mondta Ben Skinner, az RMI cement- és betoncsapatának vezetője.

A kezdeményezés középpontjában az a cél áll, hogy a nagyvállalatok egyesítsék vásárlóerejüket és az alacsony szén-dioxid-kibocsátású beton iránti keresletet támogassák. Ezzel nemcsak pénzügyi forrást biztosítanak a fenntartható betongyártás számára, hanem hozzájárulnak a tőkeigényes karbonsemlegesítési projektek finanszírozásához is. Ez a lépés nemcsak a piaci körülményeket javítja, hanem elősegíti az alacsony kibocsátású betongyártók technológiáinak fejlődését és vállalkozásaik növekedését is.

Keara Fanning, a Prologis fenntarthatósági igazgatója, hangsúlyozta, hogy "az alacsony szén-dioxid-kibocsátású cement és beton kulcsfontosságú a városi környezet karbonsemlegessé tételében. Ez a szövetség hozzájárul ahhoz, hogy ügyfeleink számára a következő generációs megoldásokat hatékonyan méretezni tudjuk."

A szervezetek előtt álló egyik legnagyobb kihívás a méretgazdaságosság kérdése. A jelentős cementgyártók, akik elkötelezték magukat a nettó nullás kibocsátás mellett, óriási üzemeket üzemeltetnek. Azonban a termékeik karbonmentesítése érdekében szükséges átalakítások rendkívül magas költségekkel járnak. Mielőtt nagyobb beruházásokba kezdenének, elengedhetetlen számukra, hogy reálisan felmérjék a piaci keresletet.

A másik oldalon ott vannak a cementvásárlók, akik elkötelezettek a kibocsátásaik csökkentése mellett, de nehézségekbe ütköznek az alacsony szén-dioxid-kibocsátású cement beszerzésénél. A beszállítók ugyanis úgy érzik, hogy a kereslet még nem elég nagy ahhoz, hogy érdemes lenne ilyen termékeket kínálniuk. A SCoBA azonban lehetőséget biztosít tagjai számára, hogy kapcsolatba lépjenek a tiszta cement élvonalbeli gyártóival, így elősegítve a fenntarthatóbb megoldások elterjedését.

A szövetség egy új, úgynevezett "book-and-claim" modell alapján fog működni, amely egy innovatív keresleti mechanizmust biztosít a piac fejlődéséhez. Ez a megközelítés párhuzamba állítható a megújuló energia szektorban alkalmazott módszerrel, ahol a fogyasztók tanúsítványokat vásárolnak a fenntartható termékek környezeti előnyeinek elismeréseként, anélkül, hogy fizikailag birtokukba vennék magát a terméket.

Related posts