A ChatGPT-t egyre inkább eláraszthatják a reklámok.


A ChatGPT kétségtelenül napjaink egyik legfelkapottabb online platformja, amely 2024 októberére már közel 400 millió havi felhasználót vonzott. Az OpenAI folyamatos innovációja révén a szolgáltatás nem áll meg a fejlődésben: a közelmúltban debütált egy prémium, fizetős verzió, és a hírek szerint hamarosan egy reklámokkal támogatott változat is érkezhet – tájékoztat a TechCrunch.

Sarah Friar, a pénzügyi igazgató, a Financial Timesnak adott legfrissebb interjújában kifejtette, hogy a vállalat fontolóra veszi a hirdetésalapú üzleti modell bevezetését. Jelenleg aktívan zajlanak az egyeztetések arról, hogy miként, mikor és hol jelenhetnek meg reklámok a chatbot felületén. Érdekes, hogy ennek a stratégiai lépésnek a részeként nemrégiben csatlakozott a céghez Shivakumar Venkataraman, aki korábban a Google üzleti szegmensében szerzett tapasztalatokat.

A ChatGPT fejlesztője eddig az előfizetésekből származó bevételekre épített, hogy fedezze a nagy nyelvi modellek fejlesztésének költségeit. Azonban a helyzet úgy tűnik, megváltozott, és emiatt a reklámok bevezetése is napirendre került.

A cégnél azonban nem mindenki örül ennek: az OpenAI alapítója és vezérigazgatója, Sam Altman például a Harvard Business Schoolban azt mondta egy beszélgetés során, hogy ez csak egy végső megoldás lehet.

Nem állítom, hogy az OpenAI soha nem fog alkalmazni hirdetéseket, de őszintén szólva, nem örülnék ennek a lehetőségnek. A reklámokkal zsúfolt mesterséges intelligencia kifejezetten aggasztó elképzelés számomra.

Related posts