MÁV 2024: Az öt vonat közül négy időben érkezett meg, késés nélkül teljesítve útját.


Megjelent a MÁV-csoport éves jelentése, amely részletesen bemutatja a 2024-es év közlekedési közszolgáltatásainak adatait és azok kapcsolódásait.

A MÁV tavaly több mint 1,1 millió személyszállító vonatot közlekedtetett, ötből négyet késés nélkül - közölte a közlekedési társaság szombaton.

A közlemény szerint elkészült a MÁV-csoport éves riportja, amely a 2024-es év közlekedési közszolgáltatásokra vonatkozó adatait és azok összefüggéseit mutatja be.

A MÁV közleménye szerint 2024-re a magyar vonatok menetideje körülbelül 95,5 millió percet tett ki, ami több mint 181 évre elegendő időt jelent.

A MÁV-csoport közlése szerint a késések összesen mintegy 3,6 millió percet tettek ki, ami körülbelül 6,9 évnek felel meg. Ez a teljes utazási időhöz viszonyítva 3,8 százalékos késési arányt jelent. Bár ez az érték elmarad a világjárvány utáni években tapasztalt adatokról, a vármegye- és országbérletek bevezetése, valamint a tarifareform kedvező hatásának köszönhetően 2024-ben már sokkal többen és gyakrabban választották a MÁV-csoport szolgáltatásait, mint a korábbi időszakokban. Ez azonban nagyobb terhelést ró az egyre inkább elöregedő vasúti pályahálózatra és járműparkra.

Emlékeztettek arra, hogy a következő nyártól pénzvisszatérítés lesz érvényes a 20 percet meghaladó késések esetén. Az ilyen mértékű késések az összes vonat körülbelül hat százalékát érintették.

Megemlítették, hogy az új tarifarendszer bevezetése óta jelentősen megnövekedett az elszállított csoportok, például a kiránduló osztályok, száma. A regisztrált csoportok összesen közel 29 ezerre rúgtak.

A közlemény alapján a HÉV-ek megbízhatósága 2024-ben is figyelemre méltóan magas volt: 99,6 százalékos pontosságával világszinten is a legprecízebb szolgáltatások közé sorolható az elővárosi vasúti közlekedés.

Tavaly a MÁV-csoport több mint 12 millió autóbusza közlekedett, ugyancsak magas, 97,7 százalékos pontossággal - tájékoztattak.

Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebook-oldalán azt írta, fontosnak tartja, hogy a valós adatokat mindenki számára elérhetőek legyenek, ezért döntöttek úgy, hogy havonta elkészítik és nyilvánosságra hozzák a közszolgáltatásaik menetrendszerűségi adatait. A havi riportok segítségével készítették el az éves riportot - tette hozzá.

Az éves jelentés elérhető a MÁV-csoport hivatalos weboldalán.

Related posts