Metropol - Az utca zsongása. Valódi élmények | metropol.hu

Beth Riehle 35 évesen sikeres karriert épített fel egy belsőépítészeti boutique hotelben Austinban, ahol bartenderként dolgozott és koktélokat tervezett a bár számára. Azonban 2023 decemberében folyamatos migrén gyötörte, ami nem múlt el. Hamarosan fájdalmat érzett a fülében és az állkapcsában, a nyelve elszíneződött, és egyre nehezebben evett. Kezdetben az állkapocsízületi problémáinak és a fogcsikorgatásának tulajdonította a tüneteket, ám háziorvosa fül-orr-gégész szakorvoshoz irányította.
Az első orvosi vizsgálat során az orvos azonnal biopsziát ajánlott. A szövettani elemzés megerősítette a diagnózist: laphámsejtes karcinóma, amely a nyelvrák leggyakoribb formája. Beth két kezelési lehetőség közül választhatott: az egyik egy műtét lett volna, amely a daganat eltávolítását célozta, de ez maradandó hatással járt volna a beszédére és a nyelési képességére. A másik lehetőség a kemoterápia és a sugárkezelés kombinációja volt. Végül Beth az utóbbit választotta - olvasható a People magazinban.
Bár júniusban befejezte az első kezelési ciklust, szeptemberben ismét erős fájdalmai lettek. Egy újabb CT-vizsgálat során kiderült, hogy a rák ellenállt a kezelésnek, és egy új daganat alakult ki. Orvosai teljes nyelveltávolító műtétet javasoltak, amelyre 2024. november 26-án került sor. A 12 órás operáció során a nő nyelvének 80 százalékát eltávolították, majd a lábából vett izomszövettel pótolták.
Beth attól félt, hogy soha többé nem fog tudni beszélni, de amikor a műtét után először próbált megszólalni, meglepetésére a hangja még mindig létezett. Bár a beszédképessége megváltozott, és egyes hangokat nehezen ejt ki, folyamatosan dolgozik a kiejtésén. Fizikoterápiára és beszédterápiára jár, és egyelőre csak táplálkozási szondán keresztül tud étkezni.
Felépülése során Beth a TikTokon kezdte megosztani történetét. Kész csoda, hogy az öltözködős-beszélős videói segítettek neki legyőzni a kiejtése feletti félelmét, és hamarosan egyre több követőt szerzett. Jelenleg több mint 63 000 követője van, és rengeteg üzenetet kap másoktól, akik hasonló helyzetben vannak.
Ilyen az, amikor a közösségi média nem csupán a saját magát reklámozó vagy termékeket népszerűsítő platform, hanem valódi támogatást nyújt a felhasználóknak.