A tengeri kapcsolatot Kína és az Európai Unió között megkurtították.
Egy kínai konténerhajó a sarkvidéki útvonalon megkezdte első útját egy brit kikötő felé, ezzel jelentős mértékben, mintegy felére csökkentve a Kína és Európa közötti szállítási távolságot - számolt be az MTI a Reuters hírügynökség, valamint a kínai állami Xinhua hírügynökség értesüléseire hivatkozva.
Az "Istanbul Bridge" első útja kezdetben 18 napra volt tervezve, ám a norvég partoknál kitörő vihar miatt a hajóút két nappal elhúzódott. Ennek ellenére a hajó még így is gyorsabban elérte Európát, mint azok a teherhajók, amelyek a Szuezi-csatornán vagy a Jóreménység-fok körüli útvonalat választják, hiszen ezeknek az útja általában 40-50 napot vesz igénybe.
A közelmúlt jelentései szerint Peking fokozta tengeri együttműködését Oroszországgal az Északi-sarkvidéken, mivel alternatív szállítási útvonalakat keres, hogy csökkentse a Malakka-szoros körüli kitettségét. Azonban az északi-sarkvidéki átjárón való navigálás során az időjárási és hajózási viszonyok nemcsak változékonyak, hanem gyakran kiszámíthatatlanok is.
A pekingi vámhivatal legfrissebb adatai alapján az Európába irányuló kínai export szeptember hónapjában 14%-kal emelkedett, míg az Egyesült Államok felé irányuló szállítmányok 27%-os csökkenést mutattak. A Xinhua hírügynökség beszámolója szerint a kínai Sea Legend konténerhajózási társaság által üzemeltetett Istanbul Bridge nevű hajó közel négyezer konténert szállított a Csousan (Zhoushan) kikötőből, és hétfőn megérkezett Felixstowe-ba, amely Nagy-Britannia legnagyobb konténerkikötője. Ezt követően a hajó Németország, Lengyelország és Hollandia kikötőiben is megállt.





