Elképesztő adatok: Eközben a magyar vásárlók mennyi pénzt áldoznak a Black Friday alkalmával - Ripost
Egy friss kutatás alapján a magyar vásárlók akciós időszakban akár 160 milliárd forintot is költhetnek, ami jelentős forgalmat generálhat a piacon.
Kutatások azt mutatják, hogy a Black Friday-vásárlók átlagosan 195 ezer forint elköltését tervezik az akciós időszak alatt. Ez összesen akár 160 milliárd forintnyi tervezett költést is jelenthet. Pedig egy felmérés szerint is csökken hazánkban a Fekete Péntek iránti érdeklődés, derült ki egy kutatásból, amelyet a PwC készített a MediaMarkt megbízásából - írta meg az Origó. A Black Friday vonzereje a kutatás szerint azért is gyengül, mert a vásárlók egyre tudatosabbá válnak. Bár az akciós árak kereslete továbbra is kiemelkedő, azonban maga a Black Friday már egyre kevésbé bír nagy jelentőséggel.
A kutatásból az is kiderült, hogy a magyarok körében továbbra is a műszaki cikkek a legnépszerűbbek: a Black Friday-vásárlók közel fele tervez okostelefont, tabletet vagy okosórát venni, és átlagosan 90 ezer forintot költenek erre a kategóriára. A szórakoztató elektronikai termékek - főleg az okostévék - is népszerűek, ahol átlagosan 235 ezer forintos kiadás várható, míg a háztartási gépek iránti érdeklődés 62 százalékot ért el, különösen a kávéfőzők és mosogatógépek esetében.
Összességében a Black Friday során vásárlók átlagosan 195 ezer forint elköltését tervezik az akciós időszak alatt.
A Facebook-oldalunkon megkérdeztük az olvasóinkat: "Te mennyi pénzt szánsz idén Black Friday-re?" A válaszok egy része humoros, más része igencsak beszédes:
- írta egy humoros férfi, aki valószínűleg a viccek mellett a felesége főztjét is megpróbálta megérteni.
Attila véleménye szerint fontos, hogy körültekintően döntsünk arról, mit vásárolunk ebben az időszakban.
Anna viszont látszik, hogy tudatos a témában, szerinte úgy kellene mindenkinek vásárolnia, ahogy neki. "Akkor vásárolok, amikor szükségem van valamire, amit egyébként is megvennék, hiába a Black Friday" - írta Anna.