Meg lehet élni átlagnyugdíjból? St!cky vállalta a kihívást, és végül sikerült megoldania!
A nyugdíjkorhatár elérése után a mindennapi apró költségek is képesek komoly hatással lenni a havi pénzügyi terveinkre, így érdemes figyelmet fordítani rájuk, mert könnyen felboríthatják az egyensúlyt.
Augusztusban újra elindult a K&H nagy pénzügyi túlélőkísérlete. Ezúttal már négy fiatal tartalomgyártó próbál meg egy hónapon át az átlagnyugdíjból megélni. A nagy nyugdíjkihívásban a napi szigorú beosztáson túl váratlan kiadásokkal is szembesülnek majd a versenyzők.
A K&H nyugdíjkihívás második évada augusztus 1-jétől 31-éig terjed. A játékszabályok rendkívül egyszerűek: a résztvevőknek egy hónap áll rendelkezésükre, hogy a 2025 májusi átlagnyugdíjból, ami 224 ezer forint, gazdálkodjanak. Az a versenyző nyer, aki a hónap végére a legtöbb pénzt tudja megőrizni.
A verseny izgalmas résztvevői között találjuk Máté Sipost (@mate.sipos), Hawazikot (@hawazik), ST!CKY-t (@stickyboi__), és Gigi Székelyt (@gigiszekely). Őket mentorálja Dordzsceren Csingisz (@dordzscerencsingi), aki nemcsak támogatja, hanem néha még a stressz szintjüket is megemeli. A kihívás minden egyes mozzanata a TikTok platformján követhető, ahol a tartalmak gyorsak, őszinték és interaktívak, így a nézők is aktívan részt vehetnek az eseményekben.
A legfrissebb hírek szerint St!cky-t a mindennapi élet váratlan kihívásai komoly próbatétel elé állították. Az egyik legjelentősebb esemény egy külföldi út volt, amelyre meghívást kapott egy nemzetközi divateseményre Koppenhágában. Bár az utazás, a szállás és az étkezések egy része biztosítva volt, a mindennapi élet apró költségei nem tűntek el nyomtalanul. A közlekedéshez kerékpárt kellett bérelnie, és néhány kisebb ajándékot is be kellett szereznie, hogy ne üres kézzel térjen haza. A dán főváros magas árai pedig alaposan megcsapolták a már eleve szűkös költségvetését.
A valódi kihívás azonban a hazatérés után vette kezdetét, hiszen St!cky útja közvetlenül a repülőtérről a Sziget Fesztiválra vezetett. Ott napi több órán át dolgozott a hivatalos streaming csapat tagjaként, így nem volt lehetősége arra, hogy minden este otthon főzzön. Emiatt gyakran kellett az étkezést a fesztivál területén vagy annak környékén megoldania, ami jelentős költségekkel járt. Ezen kívül, hogy eljusson a fesztivál helyszínére, BKV-bérletet is vásárolnia kellett, ami majdnem tízezer forinttal csökkentette a havi keretét. Bár törekedett arra, hogy a tömegközlekedést részesítse előnyben, voltak olyan napok, amikor a zsúfoltság miatt kénytelen volt taxira váltani, sőt, egy alkalommal még egy elektromos rollert is bérelt, hogy időben hazaérjen, és kipihenhesse magát a következő napra.
A hét vége felé a számok könyörtelenül felfedték a valóságot: csupán kicsivel több mint százezer forint maradt a hónap hátralévő részére. Miközben az ember hajlamos azt hinni, hogy a nagyobb események jelentik a legnagyobb fenyegetést a pénztárcának, a valóságban éppen a kisebb, ámde folyamatos kiadások okozzák a legnagyobb fájdalmat. Egy egyszerű bevásárlás, amely mindössze néhány termékből állt, közel hétezer forintot emésztett fel, ami újabb hullámvölgyet hozott a frusztráció tengerében.
A történet szemléletesen rámutat arra, hogy a kihívás nem csupán abban rejlik, mennyire képesek a résztvevők kontrollálni magukat a különleges helyzetekben, hanem sokkal inkább abban, hogyan tudják hatékonyan kezelni a mindennapi élet apró, de rendszeresen felmerülő kiadásait.
Az élmények alapján is világossá vált, hogy még fiatalon fontos a pénzügyek tudatos kezelése, hiszen egy váratlan program, szükségszerű közlekedési kiadás vagy egy hétköznapi bevásárlás is könnyen felboríthatja a költségvetést. A K&H a kampányával arra akarja felhívni a figyelmet, hogy a nyugdíjas évek anyagi biztonságát csak időben elkezdett takarékoskodással lehet megalapozni. A túlélőverseny fiataljainak tapasztalatai is azt bizonyítják, hogy a pénzügyi tudatosság nemcsak a jövőnkért fontos, hanem már a jelenben is nélkülözhetetlen.