A MÁV eddig már több mint 170 millió forintot költött a késések okozta kompenzációkra.


A MÁV válaszában kifejtette, hogy bár a menetrend pontos betartása nem mindig lehetséges, a becsült késések kezelésében a vállalat jól teljesít. Az említett időszak, június 1. és július 23. között, a húsz percet meghaladó késések miatt kifizetett 50%-os jegyár-visszatérítések összesített költsége körülbelül 170 millió forintot tett ki. A vállalat hangsúlyozta, hogy ez az összeg összhangban van a késési biztosítással kapcsolatos idei pénzügyi előrejelzéseikkel. Éves szinten pedig akár 2 milliárd forintot is elképzelhető, hogy a vasúttársaság a késési biztosításokra fordít.

Ez a kétmilliárdos becslés - egész naptári évvel számolva - közel 167 millióra jön ki havonta, tehát a vasúttársaság által betervezett kártérítési keret a nyári szezonban eddig tapasztalható késések és fennakadások csaknem kétszeresére van kalibrálva. Az eddigi kifizetéseket értékelő válaszukban tehát vagy szerénykedtek, elhallgatva, hogy a becsléseikhez képest nem csak "megfelelniük" sikerült, de feleannyi fennakadással hozták le a nyár első felét; vagy úgy számolnak a MÁV vezetésénél, hogy az igazi közlekedési nemulass majd csak ősszel vagy télen köszönt be, a nyárinál lényegesen több húsz percen túli késéssel. Pedig a vasúti tömegközlekedés megbízhatósága már az elmúlt időszakban is hagyott maga után kívánnivalót: a MÁV tájékoztatása szerint az egy hét híján két hónap során mintegy 15 ezer járat komolyabb késése miatt, 308 ezer hoppon maradt utasnak kellett kártérítést fizetniük.

Related posts