A MÁV eddig már 170 millió forintot térített vissza az utasoknak a késések következtében.

A késési biztosításra éves szinten akár 2 milliárd forintot is elkölthet a vasút.
Úgy tűnik, hogy a MÁV a menetrend betartásával hadilábon áll, viszont a várható késések kezelésében meglepően ügyesnek bizonyul - számol be róla a hvg.hu.
A közlekedési vállalat a késési biztosításokkal kapcsolatos kérdésekre reagálva elárulta, hogy a rendszer bevezetése, azaz június 1. és július 23. között, a húsz percet meghaladó késések esetén összesen 50 százalékos jegyár-visszatérítéseket biztosított, melyek összköltsége körülbelül 170 millió forintot tett ki. Ez a szám összhangban van a késési biztosítással kapcsolatos idei költségvetési előrejelzésekkel. Továbbá kiemelték, hogy...
A késési biztosítás révén a vasút évente akár 2 milliárd forintot is költhet.
Ez a becslés – ha az egész naptári évet nézzük – havonta körülbelül 167 millió forintra rúg. Ez azt jelenti, hogy a vasúttársaság által meghatározott kártérítési keret a nyári időszakban eddig észlelt késések és fennakadások mértékét szinte megduplázza.
A portál szerint az eddigi kifizetéseket értékelő válaszukban vagy elhallgatták, hogy a becsléseikhez képest feleannyi fennakadással hozták le a nyár első felét, vagy úgy számolnak a MÁV-nál, hogy az igazi káosz csak ősszel vagy télen jön, a nyárinál jóval több húsz percen túli késéssel.
A MÁV tájékoztatása szerint az egy hét híján két hónap során mintegy 15 ezer járat komolyabb késése miatt, 308 ezer hoppon maradt utasnak kellett kártérítést fizetniük.
Ismét elérkezett az iskola kezdete, ám a MÁV egy héttel korábban bejelentette, hogy egy hónapra lezárja a Keleti pályaudvart. Úgy tűnik, hogy a MÁV nem találja az utat az alagútból, és a jövőbeli vonatközlekedés egyre súlyosabb zűrzavaraival kell szembenéznünk. Júniusban a MÁV összesen 114,3 millió forintot utalt vissza az utasoknak a késések miatt, ami jól mutatja a helyzet komolyságát.