Három hónapja a nyugdíjas nem tudja hozzáférni a pénzéhez, amelyet a bankautomata nem adott ki neki.
A nyugdíjas eddig hiába kérte az ATM által készített kamerafelvétel kiadását
A 75 ezer forint talán nem tűnik túl ijesztő összegnek, de mindez megváltozik, ha az ember teljes nyugdíja 118 ezer forint. Szalczer Lászlóné számára pontosan ennyi a helyzet, így számára ez a pénz gyakorlatilag egy havi megélhetést biztosít. Sajnos azonban már három hónapja nem tud hozzáférni ehhez az összeghez.
- A CIB Banknál vezetem a számlámat, viszont május 12-én egy OTP automatából akartam kivenni 75 ezer forintot - mesélte az idős asszony. - Az ATM elfogadta a kártyámat, beütöttem a kódot, de a pénzt nem adta ki. Ennek ellenére úgy könyvelte el, mintha megkaptam volna az összeget, az egyenlegemről is levonták.
Az asszony azonnal értesítette a számlavezető bankját a történtekről, de a válasz, amit kaptak, nem volt kedvező. A bank közölte, hogy a tranzakció rendben zajlott, hiszen a kimutatásuk és az ATM igazoló szelvénye is ezt mutatta. Május 14-én egy levelet kaptak a CIB Banktól, amelyben arról tájékoztatták őt, hogy megkezdődött a kártyaterhelés jogosságának vizsgálata. Két héttel később újabb levél érkezett, amelyben arról értesítették, hogy az OTP-nél folyó vizsgálat miatt az ügy rendezése várhatóan június 18-án fejeződik be. A sok várakozás ellenére a reklamációt végül elutasították: az OTP álláspontja szerint az ATM kiadta a pénzt, amit a gép által rögzített adatok is megerősítettek.
A nyugdíjas azonban továbbra is azt állítja, hogy egyetlen forintot sem kapott kézhez, ezért arra kérte az OTP-t, hogy juttassák el az automata által készített kamerafelvételt a CIB-hez, hiszen azon jól láthatónak kell lennie, hogy ő bizony nem vett fel semmit az ATM-ből.
- Az OTP-bank azóta csak húzza az időt, az illetékesek ülnek a kérésemen - mondta Szalczer Lászlóné. - Az egészben ez bosszant a legjobban: habár számomra ez nagy összeg, már nem is az hajt elsősorban, hogy megkapjam a pénzemet, hanem hogy bizonyítsák be a kamerafelvétel alapján, a gép kiadta, vagy nem adta ki a pénzt. Én tudom, hogy nem kaptam semmit, a bank is igazolja, hogy szerinte tényleg nem vettem fel az összeget.
Lapunk megkereste az OTP-t, hogy tisztázza, mennyi időn belül kell elvégezni a vizsgálatot egy hasonló panasz esetén, valamint kiknek van joguk megtekinteni a kamerafelvételeket a vonatkozó jogszabályok értelmében. Amint megérkezik a válaszuk, frissítjük cikkünket.
A Magyar Nemzeti Bank, mint felügyeleti szerv, arra figyelmeztet, hogy ha egy ügyben több pénzügyi intézmény érintett, az ügyfélnek célszerű minden érintett intézménynél panaszt benyújtania. Amennyiben írásbeli panasz érkezik, a pénzügyi intézményeknek 30 napon belül kell válaszolniuk, amelynek tartalmaznia kell az indokolást is. Különösen a pénzforgalmi szolgáltatásokkal kapcsolatban, mint például a bankszámláról történő készpénzfelvétel, a válaszadási határidő 15 munkanapra rövidül. Ha az ügyfél úgy érzi, hogy a pénzügyi intézmények nem teljesítették a panaszkezelési kötelezettségeiket, jogában áll kezdeményezni a Magyar Nemzeti Bank fogyasztóvédelmi eljárását. Ezen felül, lehetősége van a Pénzügyi Békéltető Testülethez is fordulni, amely ingyenes eljárást biztosít az ügyek rendezésére.