Úgy fest, hogy Kína a tengerek királyává válik.

Kína globális hajógyártási dominanciáját újabb szintre emelheti két állami vállalat összeolvadása: a China State Shipbuilding Corporation (CSSC) és a China Shipbuilding Industry egyesítése egy 16 milliárd dolláros tranzakció keretein belül valósul meg. Az összeolvadás célja, hogy Peking megerősítse helyzetét a kereskedelmi és hadiipari hajógyártás területén, így tovább növelve a nemzetközi versenyképességét.
A létrejövő óriáscég a világ teljes hajóépítési piacának mintegy 17 százalékát fedi le - több mint 530 megrendelt hajóról és 54 millió tonnás gyártási kapacitásról van szó, 18 milliárd dolláros éves bevétellel. Míg a CSSC főként kereskedelmi hajókra specializálódott, a China Shipbuilding Industry jelentős szerepet játszott Kína első saját fejlesztésű repülőgép-hordozója, a Shandong megtervezésében. Az újonnan egyesített vállalat kulcsszerepet tölthet be a kínai haditengerészet modernizálásában is.