Navracsics Tibor és Karácsony Gergely közös villamosozással ünnepelte meg az új CAF járművek forgalomba állítását.


Budapestre összesen 51 új CAF-villamos érkezett, amelyeket csütörtökön ünnepélyes keretek között avattak fel Karácsony Gergely főpolgármester és Navracsics Tibor közigazgatási és területfejlesztési miniszter. Az esemény nem csupán a hagyományos villamosozásra korlátozódott, hiszen a politikai vezetők beszédekkel is színesítették a rendezvényt.

A miniszter hangsúlyozta, hogy a villamoshálózat nem csupán a 1,7 millió budapesti és az agglomerációban élő 1,3 millió ember számára elengedhetetlen, hanem az ország teljes lakosságának, amelynek közel fele, azaz 10 millió polgár közül sokan közvetlen kapcsolatban állnak Budapesttel. Ez azt jelenti, hogy Budapest és Magyarország folyamatosan kölcsönhatásban állnak egymással, így nem tekinthetünk a fővárosra elszigetelten. A fejlesztések tehát nemcsak a főváros, hanem az egész ország életminőségét javítják, és hozzájárulnak ahhoz, hogy Budapest sikeresen helytálljon az európai nagyvárosokkal folytatott versenyben.

Karácsony Gergely főpolgármester hangsúlyozta, hogy Budapest fejlődése elengedhetetlen a nemzet szempontjából. A felfüggesztett uniós támogatások nem csupán a kormány, hanem Magyarország egészének komoly kihívást jelentenek, és a fővárosnak is sürgősen szüksége van ezekre, hasonlóan más városokhoz. A fővárosi tömegközlekedés járműparkja jelentős korszerűsítésre szorul, és a mostani bővítési program, amely alacsony padlós, klimatizált CAF járműveket is magában foglal, ennek fontos lépése. Emellett új buszok és trolibuszok is érkeznek a városba. A főpolgármester külön köszönetet mondott Navracsics Tibornak, megjegyezve, hogy reméli, ez nem fog politikai bonyodalmakat okozni számára. Szerinte az új villamosok érkezése közös eredmény, és bizakodik abban, hogy a jövőben még több hasonló siker is vár ránk.

Ugyanakkor jelenleg hiába érkeztek meg az új villamosok, ahhoz, hogy ezeket szélesebb körben is használni lehessen, több tízmilliárdos pályafejlesztésekre lenne szükség. Karácsony Gergely főpolgármester a Magyar Hangnak azt nyilatkozta: az IKOP Plusz közlekedési operatív programban a CAF villamosbeszerzés 50 milliárdja és a 38 milliárdos infrastruktúra-fejlesztés egyaránt benne van. Ugyanakkor a villamosok beszerzéséhez szükséges támogatási szerződés született meg elsőként, hiszen a járművek elkezdtek érkezni, mert még egy korábbi közbeszerzésből tudták ezeket lehívni. Utóbbi miatt nagy volt az időnyomás, így történt meg, hogy a beszerzésre vonatkozó szerződés lett meg előbb. Persze "a másik szerződés nélkül nem jön ki a matek, hiszen ahhoz, hogy ezek a villamosok tudjanak közlekedni, nagyon komoly infrastrukturális fejlesztések kellenek. Részben meg kell építenünk a peronokat, sőt, például bár ez a legkevésbé látványos, de tulajdonképpen a legfontosabb, hogy új villamosgarázsok is kellenek, hogy tudják a CAF-okat üzemeltetni". A BKK az infrastruktúra fejlesztési csomag számos elemét már kidolgozta. Vagyis az erre vonatkozó támogatási szerződés praktikusan a kormányon múlik, hogy ők ki tudják-e tárgyalni az Európai Bizottsággal a források felfüggesztésének megszüntetését, mert "nagyon elementáris nemzeti érdek, hogy ez megtörténjen".

Related posts