A McLaren lehetőséget adott Verstappennek, hogy magabiztosan átlépje a célvonalat, ezzel megszerezve a győzelmet.


A Red Bull versenyzője, Max Verstappen, diadalmaskodott a 2025-ös Forma-1-es Emilia-Romagna Nagydíjon, megelőzve a McLaren pilótáit, Lando Norrist és Oscar Piastrit. A holland kiváló tempója mellett különösen a remek rajtja játszott kulcsszerepet a győzelmében. A virtuális biztonsági autó kedvezően alakította a verseny alakulását, míg a valódi biztonsági autó kihívások elé állította őt. Ennek ellenére végül stresszmentesen ünnepelhette a győzelmét.

A 63 körös versenyt 19 pilóta vette kezdetét a rajtrácsról, döntően - de nem kizárólag - közepes abroncsokkal. A kemény Pirelli gumikat választotta Lewis Hamilton (Ferrari), Andrea Kimi Antonelli (Mercedes), valamint a két Haas versenyző, így ők mindannyian a mezőny második feléből indultak. Az utolsó helyről, a bokszból rajtolt Cunoda Juki, aki a Red Bullján kemény gumikkal készült a versenyre.

A rajtnál Max Verstappen, aki a második pozícióból indult, megakadt a mezőnyben, és George Russell, a Mercedes pilótája, ideiglenesen megelőzte őt a harmadik helyről. Az első számottevő féktávon azonban Verstappen olyan hatékonyan fékezett a Red Bull-lal, hogy sikerült megelőznie Oscart Piastrit, és ezzel átvette a vezetést. Lando Norris a másik McLarennel a negyedik helyen maradt, miközben Fernando Alonso (Aston Martin) és a Williamsek próbálták megközelíteni őt. A legjobb tíz közé Charles Leclerc révén bejutott egy Ferrari, míg a csapattársa, Lewis Hamilton, egy helyet visszaesve a 13. pozícióban haladt.

Esteban Ocon már az első kör végén a bokszban járt, kemény gumikra váltott a Haas-versenyző.

Leclerc a harmadik körben feljött a 9. helyre, miután egy csatában Pierre Gasly a kavicságyban rodeózott. Az Alpine franciája egészen a 14. helyig zuhant vissza, így többen is javítottak helyükön.

A korai történések után egy kis nyugalom állt be a versenybe, ahol néhány izgalmas DRS-használat is akadt. Az élmezőny első négy versenyzője között 1,5-2 másodpercnyi távolság alakult ki, azonban Norris nem tétlenkedett, és aktívan próbálta megközelíteni Russellt. Az előzések azonban nem bizonyultak könnyű feladatnak az Imola szűk kanyarjai miatt, így a védekező pilóták viszonylag komfortos helyzetben voltak.

A 9-10. kör tájékán Russell már egyértelműen lemaradt Piastri mögött, míg Norris a fűben is próbálta keresni az előzési lehetőséget, de sajnos nem járt sikerrel. Végül a 11. körben sikerült neki kívülről megelőznie a Mercedest a Villeneuve-sikánban. Russell autóján a közepes gumik már jelentős kopást mutattak, így csatlakozott azokhoz, akik már a kemény gumikra váltottak. Az eddigi harcok során annyira visszaesett, hogy Leclerc, aki egy körrel korábban cserélt, elé került.

Verstappen időközben közel 3 másodpercre növelte az előnyét Piastri előtt. A McLaren csapata cselekedett, és megpróbálták Verstappen elé vágni a bokszkiállás során, de az ausztrál kerékcseréje nem ment zökkenőmentesen. A Red Bull csapata türelmesen várta a megfelelő pillanatot a reakcióval, ahogy Norris is a másik McLaren autójában.

Piastri tervei hirtelen megkérdőjeleződtek, amikor utolérte Cunoda Red Bullját. A japán pilóta - bár csak rövid időre - de sikeresen megnehezítette a győzelemre esélyes McLaren dolgát, mintha Verstappen csapatársaként próbálta volna segíteni a hollandot. Ez alatt Verstappen folyamatosan növelte előnyét az új gumikon versenyző ausztrál előtt.

A körök során egyre világosabbá vált, hogy a közepes gumikon induló versenyzők közül Verstappen, Norris, Alexander Albon (Williams) és Isack Hadjar (Racing Bulls) akár egyetlen kiállással is megoldhatják a versenytáv teljesítését.

Piastri stratégiájának hatékonysága hamar megkérdőjeleződött, azonban a tempóelőnye révén részben sikerült kompenzálnia a pozícióvesztéseit. A 28. körre már sikerült visszatérnie a mezőny élvonalába, és az előzések során a 4. helyre küzdötte fel magát, Albon mögött.

Az élmezőnyből Norris volt az első, aki végrehajtotta a kiállását. Sajnos a 29. körben nem éppen szerencsés időzítéssel döntött, mivel éppen ezután Ocon megállt a pályán, ami virtuális biztonsági autó bevezetéséhez vezetett. Ezt a kedvező lehetőséget kihasználta Verstappen, Albon, Hadjar, Antonelli és Hamilton is. Ennek köszönhetően Verstappen jelentős előnyre tett szert az új gumikon, míg a használt gumikkal versenyző Piastri, valamint az új abroncsos Albon, Hadjar, Antonelli és Hamilton mögött haladt.

Piastri csapata még a virtuális biztonsági autó (VSC) időszaka előtt észlelte, hogy a verseny során esedékes gumicserék jelentős időveszteséget okozhatnak. Ennek megfelelően időben kihozták számára a friss közepes gumikat. Az élen tehát Verstappen állt, őt követte Norris, Albon, Piastri, Hadjar, Antonelli, Hamilton, Alonso, Lance Stroll (Aston Martin) és végül Leclerc. 33 kör után Verstappen előnye Norris előtt közel 20 másodpercre nőtt.

A folytatás egyik izgalmas kérdése az volt, hogy vajon sikerül-e Williams-dobogót látnunk. Albon hét másodperces előnyét próbálta okosan beosztani, miközben a mögötte haladó Piastri egy lágyabb gumikeverékkel közelített. Eközben a Ferrari pilótái sem tétlenkedtek: Leclerc sikeresen megelőzte a két Aston Martint, míg Hamilton Antonellit és Hadjart hagyta le, így a verseny végére Hamilton az 5. helyre, Leclerc pedig a 8. helyre küzdötte fel magát. Russell is jól teljesített, hiszen a 35. körben végre visszakerült a pontszerző zónába. Figyelemre méltó volt Nico Hülkenberg teljesítménye is, aki a Kick Sauber volánjánál ülve a 40. körben ideiglenesen felugrott a legjobb tízbe, kiszorítva ezzel a 5. helyről induló Alonsót.

A dobogós helyezés sorsa már a 40. kör táján eldőlt. Albon nem állt ellen, így Piastri könnyedén megelőzte őt, és ezzel sikerült megszereznie a harmadik pozíciót, mint egyfajta kármentés.

A verseny utolsó harmadára csupán a dobogós helyezések mögötti pozíciókért folyt a küzdelem. A Ferrarinál izgalmas belső csata bontakozott ki, miután Leclerc sikeresen megelőzte Antonellit és Hadjart, így a hatodik helyre lépett előre, Hamilton nyomában. Eközben a maranellói autók együttes erővel közelítettek Albonhoz, látványos dinamikával.

A 46. körben azonban jött az újabb fordulat, Antonelli húzodott félre a pályán a Mercedesszel. Borult minden, ugyanis jött a biztonsági autó, és azzal együtt a bokszutcai gumicserebere. Verstappen előnye nullázódott, de simán tudott gumit cserélni, és visszaállt az élre. A második Piastri nem volt a bokszban, míg a harmadik Norris szintén új keményekre váltott. Leclerc és Russell maradt használt keményeken a 4. és 6. helyen, előbbi autójára már nem tudtak új gumit felrakni. Közéjük Albon került, friss Pirellikkel.

Hamilton és Hadjar is friss gumikkal rohamozhatott a 7. és 9. helyen, míg Sainz és Hülkenberg a 8. és 10. pozícióban kopott gumikkal várhatták sorsukat az 53. kör végi restart után.

Az újraindítás zökkenőmentesen zajlott, Verstappen gyorsan meglépett Piastritól. Norris inkább Leclerc-t figyelte a tükrében, de a használt gumik miatt nem tudta tartósan nyomás alatt tartani a 4-es számú McLarent. Az első helycserét Cunoda indította el, aki ezzel bejutott a pontszerzők közé.

Az 56. körtől kezdve a pilóták számára megnyílt a DRS használatának lehetősége, ami jelentősen megnövelte az előzések esélyeit. Hamilton volt az első, aki kihasználta ezt az új lehetőséget, amikor Russell ellenében próbálta megjavítani helyezését a 6-7. pozícióban. Ezt követően Norris is előnyhöz jutott, és sikeresen megelőzte Piastrit a 2-3. helyezésért folytatott harcban. Mielőtt a McLarenek között a házon belüli helycsere megtörtént volna, Verstappen már öt másodpercre elhúzott. Ha a McLarenek ezt a váltást korábban végrehajtják, Norris akár a győzelemért is harcba szállhatott volna.

Leclerc és Albon között izgalmas csata zajlott a negyedik helyért, de a monacói pilóta nem engedett a nyomásnak. Eközben a Williams autója a kavicságyban landolt, míg Hamilton megérkezett Leclerc nyomában. A ferraris pilóta a következő körben nem mutatott olyan keménységet a csapattársa ellen, így Hamilton megelőzte őt, és felküzdötte magát a negyedik pozícióba. A verseny hátralévő két körében pedig Leclerc és Albon között tovább folytatódott a harc az ötödik helyért.

Albon a verseny utolsó körében végül megugrotta Leclerc-t, noha a manőver mintha egy kis engedékenységet sugallt volna a Ferrari részéről.

Verstappen számára nem sok izgalmat tartogatott a verseny: a Red Bull 400. megmérettetésén megszerezte pályafutása 65. győzelmét, megelőzve ezzel a McLaren versenyzőit. A sorrend változatlan maradt Norris és Piastri között. Hamilton a 12. pozícióból indult, de végül a negyedik helyig küzdötte fel magát, megelőzve Albont, Leclerc-t, Russellt, Sainzot, Hajdart és Cunodát.

A bajnokságok jelenlegi helyzete:

A 2025-ös Forma-1-es szezon egy hét múlva Monacóban folytatódik.

Related posts