Egymilliárd forint értékű versenyautót alakítottak át közúti használatra.

Ötven év elteltével újra megvalósította páratlan teljesítményét a Porsche: akárcsak akkor, most is egy Le Mans-i versenyautót formáltak át a mindennapi közlekedés igényeinek megfelelően.
Gregorio Rossi di Montelera gróf egyedülálló kívánsággal kereste meg a Porsche gyártóit: arra kérte őket, hogy alakítsanak át számára egy 917-es versenyautót úgy, hogy a lehető legkisebb változtatásokkal tegyék azt közúti használatra alkalmas járművé.
Ez az autó, amely így valósult meg, a mai napig aktívan részt vesz a használatban, és folyamatos inspirációt nyújt a Porsche észak-amerikai csapata számára. Ők a régi motorsport-partnerüket, Roger Penskét kérték fel, hogy a 1975-ös Rossi-féle 917-es szellemében alakítson át egy Porsche 963-ast, amely a márka jelenlegi LMDh (Le Mans Daytona hybrid) versenyautója.
A recept tehát világos volt: a legmagasabb minőségű anyagok felhasználásával egy prémium környezetet kialakítani, miközben teljes mértékben megőrizzük az autó motorsportban való használatra való alkalmasságát.
Több alapvető változtatás is megvalósult a járműn. A kerekek új burkolatot kaptak, míg a karosszéria szokásos fóliázás helyett festést kapott, méghozzá a 50 évvel ezelőtt használt Martini-ezüst árnyalatban. Ez a feladat azonban nem volt egyszerű, figyelembe kell venni a szénszálas és kevlár anyagok sajátosságait is.
A kerékívek különleges légkivezető nyílásokat kaptak, így még egyedibbé vált az autó megjelenése. A futóművet a legmagasabb pozícióba emelték, miközben a csillapítást a leglágyabb szintre állították be. Ez azt jelenti, hogy az eredeti versenykomponensek változatlanok maradtak, csupán a beállításokon finomítottak. Az autó orrát nem csupán grafikai elemek díszítik, hanem egy elegáns zománcozott Porsche-embléma, amely a prémium megjelenést hangsúlyozza. Elöl és hátul rendszámtábla-tartókat is elhelyeztek, hogy megfeleljen a közúti követelményeknek. A fényszórók közúti használatra lettek átkonfigurálva, és az irányjelzők is felkerültek, hogy a biztonságot tovább növeljék.
A belső térben lenyűgöző Alcantara és gazdag barna bőr harmonikus váltakozása teremt egyedi hangulatot. Az ülések és a térdtámaszok elegáns kárpitozással büszkélkedhetnek, míg a bőrözött kormány a prémium érzetet fokozza. Az utastérben praktikus pohártartó is található, amely nemcsak funkcionális, hanem a komfort érzetét is növeli.
A vezetőülés fejtámaszát szorosan a motortér válaszfalához rögzítették, míg az ülés mellett praktikus tárolóhelyet alakítottak ki a leszerelhető kormánykerék, a rádiós headset, a motor indítására és diagnosztikájára tervezett számítógép, valamint egy Penske bukósisak számára. Ez a bukósisak nem csupán egy kiegészítő, hanem szerves részét képezi a csomagnak, ahogyan egy speciálisan összeállított szerszámkészlet is.
A 4,6 literes V8-as hibrid motornál a fejlesztők megőrizték a 2,9 millió dolláros (körülbelül egymilliárd forintos) versenyautó precíz beállításait. A hibrid rendszer csúcsteljesítménye 680 lóerő, azonban a teljesítmény leadását finomabbá és simábbá alakították, így a jármű még a normál kútbenzinre is optimalizálva lett, ami komoly technikai kihívást jelentett a mérnökök számára.
Bár mindkét autó csupán egyetlen példányban készült, az új 963-as valamilyen szempontból mégis alulmarad a legendás Rossi-féle 917-essel szemben. Míg az utóbbi a mai napig aktívan versenyez, a 963-as a Le Mans-i debütálását követően visszatér a Porsche stuttgarti múzeumának falai közé, és csupán alkalmanként kerül majd a nyilvánosság elé.