Egy különös este a fehérvári moziban: a vacsoraasztal körül viharos izgalom bontakozik ki.


Feszült légkör, mélyreható vallomások és egy film, amely újabb kérdések özönét indítja el a nézőkben. Ilyen élményt nyújtott az Oscar-díjas Deák Kristóf legújabb alkotása, amelynek fehérvári közönségtalálkozóján Döbrösi Laura, Tóth Károly és Mentes Endre producer osztották meg tapasztalataikat arról, milyen nehézségekkel kellett megküzdeniük, miközben az Egykutya provokatív kamaradrámáját a színpadról a filmvászonra ültették át.

Sokan várták már Deák Kristóf, az Oscar-díjas Mindenki rendezőjének új filmjét. Az Egykutya október 2-án debütált a fehérvári Alba Pláza mozijában is. Hétvégén a Moziünnep apropóján közönségtalálkozóval egybekötött filmbemutatóra került sor, melyre ugyan a rendező nem, de Mentes Endre producer, a Patikát alakító Döbrösi Laura és a Hondát játszó Tóth Károly eljött, hogy beszélgessenek Winter Dia műsorvezetővel a film után.

Egy kutya - vihar a vacsoraasztal körül Képzelj el egy vacsoraestét, ahol a szívek és ízek találkoznak. Az asztal szépen megterítve, gyertyafény pislákol a sötétben. De hirtelen, mint egy váratlan vihar, a kutya megérkezik! Kíváncsi tekintete minden falatot követ, mintha a vacsora középpontja ő lenne. A családtagok nevetése, a tányérok csilingelése, mindez a kutya fülében egy igazi zeneként szólal meg. Ő a vihar, a zűrzavar, a kaland! Minden egyes falatnál, amit a gazdik a számukra fenntartott tányérra helyeznek, a kutya szemei felcsillannak, és a boldogság szikrái pattognak. Az este folyamán, ahogy a vihar egyre inkább fokozódik, a kutya ugrál, kergetőzik, és néha még egy kis trükköt is bemutat a család szórakoztatására. Az asztal körüli zűrzavarban pedig mindenki elfelejti a napi gondokat, és csak a pillanat örömét élvezi. Így válik a kutya a vacsoraasztal örök vendégévé, akinek jelenléte minden étkezést különlegessé varázsol. A vihar, ami nem más, mint a szeretet és a nevetés vihara, minden falatnál egy új emléket teremt.

Az alkotás az utóbbi napokban vegyes reakciókat váltott ki, és nem azért, mert a történet vagy az üzenete megosztó lenne. A nézők számára hamar világossá válhat, hogy a szereplők játéka, a rendezés és a monológok mintha csak a színpadot idéznék, még akkor is, ha nem ismerik Varga Lóránt azonos című kamaradarabját. Ez a film ugyanis ennek a darabnak a vászonra vitt változata, amelyet a szereplők már számos alkalommal előadtak – erről is beszéltek a közönségtalálkozón. A kihívás pedig az volt, hogy a színpadi technikát a kamera előtt is működőképessé tegyék, anélkül, hogy az események dinamikája megsérülne. És valóban, ez a dinamika erőteljesen jelen van: ha a néző képes azonosulni a négy egyenrangú főszereplő közötti kölcsönhatással, akkor észrevétlenül elrepül másfél óra, miközben a történet sodrása magával ragadja őt.

Az Egykutya története a következő: nyolc év után Patika (Döbrösi Laura) váratlanul összehívja egykori egyetemi barátait nemrég örökölt lakásába - csak egy kis baráti beszélgetésre. Legalábbis ezt mondja. A házigazda vacsorával készül, a társaság régi szívtiprója, Honda (Tóth Károly) pedig gondoskodik róla, hogy bor is bőven legyen az asztalon. Amikor a kétgyermekes, mindig rohanó Vica (Tenki Dalma) és a külföldről hazatért, sikeres művész, Nóra (Bakonyi Alexa) is megérkeznek, teljessé válik a kör. Csakhogy hamar kiderül: Patika nem véletlenül hívta össze őket. Van egy komoly oka - sőt, a lehető legkomolyabb.

Related posts