A sofőr a volán mögött fohászkodott, annyira elharapózott a helyzet.

A felvételen jól látható, hogy a sofőr már nem igyekszik befolyásolni a sodródó autó irányát; csendesen, összekulcsolt kezekkel figyeli, ahogy a furcsa esemény lejátszódik előtte.
Furcsa és aggasztó baleset zajlott le a San Francisco környékén, ahol egy Ford Mustang Mach-E volt a főszereplő. A közeli úton haladó autós rögzítette a jelenetet, ahogyan az elektromos SUV szédületes sebességgel száguldott az autópályán, szinte súrolva a szalagkorlátot. Néhány pillanattal később, egy felhajtónál, váratlanul összeütközött egy másik járművel, ezzel sokkolva a szemtanúkat.
A felvételen egy élénk zöld Mach-E tűnik fel, vészvillogója éles fényekkel jelzi a vészhelyzetet, miközben a jármű a falnak csúszik, hangos csikorgással. Az utastérben a sofőr arca éber és aggódó, de mindkét kezét felemeli, elengedve a kormányt, ami azt sugallja, hogy vagy kétségbeesetten próbálja irányítani a helyzetet, vagy éppen imádságra kulcsolta össze az ujjait. Az esemény drámai feszültséggel telíti a légkört, ahogy a Mach-E egyre közelebb kerül a falhoz.
A helyzet gyorsan súlyosbodott, amikor a jármű egy felhajtóhoz ért. Mivel nem volt az útját megállító szalagkorlát, a Mach-E belehajtott egy vélhetően piros Mitsubishi Mirage-ba, amely jobbról próbált besorolni.
Az ütközés következtében a kisebb autó felborult, és mindkét jármű kinyílt légzsákokkal állt meg a baleset helyszínén. A TikTokon Marty.Byrde3 néven ismert felhasználó által rögzített jelenetek alapján úgy tűnik, hogy a sofőrök súlyosabb sérülések nélkül megúszták az incidenst.
A felvétel alapján nehezen dönthető el, hogy a jármű műszaki problémája áll-e a háttérben, vagy a sofőr esetleg más okokból, mint például rosszullét, mentális zavar vagy pánik, veszítette el az irányítást az autó fölött.
A Ford ezen modellje egy innovatív vezetésegítő technológiával büszkélkedhet, amelyet BlueCruise-nak hívnak. Az észak-amerikai piacon elérhető 1.5 verzió különleges képességgel bír: amennyiben lassabb autóhoz érkezik, nem csupán lelassít, hanem képes kikerülni azt úgy, hogy a sofőrnek egyáltalán nem kell beavatkoznia. Bár a jelen esetben nem ez a helyzet állt fenn, valószínű, hogy a sofőr igénybe vette az autó átlagos tempomat funkcióját is.
Elvileg minden vezetéstámogató rendszer azonnal deaktiválódik, amint a sofőr a gáz- vagy fékpedálhoz nyúl, vagy elfordítja a kormányt. Mivel a sofőr úgy tűnik, hogy nem tudta kontrollálni a járművet, felmerül a kérdés, hogy milyen állapotban volt a kormányzás.
Elgondolkodtató, hogy miért nem lépett működésbe az automatikus vészfékező rendszer, amikor az autó először nekiment a korlátnak, vagy közvetlenül a végső ütközés előtt.
Ilyen kritikus szituációkban a sofőrök a rögzítőfék gombjának többszöri aktiválásával vészmegállást kísérelhetnek meg, bár nem áll rendelkezésre információ arról, hogy a vezető ezt valóban megtette-e. Egy szemtanú megjegyezte, hogy a Mach-E a pálya középső elválasztó korlátjának támaszkodva haladt, ami arra utalhat, hogy a sofőr a falakat próbálta kihasználni az autó lassítására.
Rendkívüli eseményről van szó, amelyhez nem szükséges különleges technológia, csupán egy kíváncsi sofőr. Hazánkban történt baleset, amikor egy autós kíváncsisága arra sarkallta, hogy menet közben leállítsa a motort, kiszedje a kulcsot, és így folytassa az útját. Az eredmény azonban drámai lett: súlyos ütközés következett be.