A Brand Finance legfrissebb jelentése alapján a Nestlé továbbra is megőrzi helyét a világ legértékesebb élelmiszer márkái között.

A Nestlé már immár egy évtizede áll az élelmiszermárkák globális rangsorának csúcsán. Ennek ellenére az utóbbi év folyamán a márka értéke 4 százalékkal, összesen 20 milliárd dollárra csökkent – olvasható a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó cég weboldalán.
A Lay's márka megőrizte második pozícióját, márkaértéke 5,8%-kal nőtt, elérve ezzel a 12,7 milliárd dolláros szintet. A harmadik helyezett kínai Yili márka értéke viszont 3,4%-kal csökkent, most 11,2 milliárd dollárra rúg.
A negyedik és az ötödik helyen sem történt változás. A negyedik amerikai Tyson márkaértéke 19,8 százalékkal, 9,9 milliárd dollárra emelkedett. az ötödik francia Danone márkaértéke pedig 3,1 százalékkal, 8,3 milliárd dollárra nőtt.
A Doritos, az amerikai burgonyachips-gyártó, értéke 16%-kal, 5,4 milliárd dollárra emelkedett, ezzel három pozíciót lépett előre, és a hatodik helyen álló Kellogg's (-1,1%, 6 milliárd dollár) után a hetedik helyezést érte el.
A tajvani ital- és instant tésztagyártó Uni-President márkájának értéke 35 százalékkal, 5 milliárd dollárra nőtt, és tíz pozíciót javítva a rangsorban a nyolcadik helyre került.
A Brand Finance által összeállított rangsorban a tíz legnagyobb élelmiszermárka összesített értéke 88,4 milliárd dollárt tesz ki, ami a 100 legnagyobb márka összértékének több mint 35%-át jelenti.
A százas listán többek között 41 amerikai, 10 kínai, 9 olasz, 5 japán és 4 svájci vállalat található. Ezen kívül 3-3 indiai, német és brit cég is képviselteti magát, valamint két szingapúri vállalkozás is helyet kapott a rangsorban.