Persze, szívesen segítek! Kérlek, írd le, hogy milyen szöveget szeretnél egyedivé tenni, vagy milyen témában van szükséged segítségre!

Ázsia egyik legvonzóbb turisztikai célpontja a dél-koreai Csedzsu-sziget, amely nem csupán festői tájaival, hanem innovatív technológiai megoldásaival is igyekszik elbűvölni a látogatókat. A sziget különösen élen jár a zöld hidrogénnel hajtott tömegközlekedési járművek, például buszok és személyautók bevezetésében. De hol tart ma ez a technológia? Milyen előnyökkel bír, és vajon konkurálhat-e a hagyományos belső égésű motorokkal vagy az elektromos hajtásláncokkal? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ hazai szakértők segítségével.
Április elején egy varázslatos hetet töltöttem el Dél-Koreában, a világ egyik leginnovatívabb országában, ahol a koreai újságírószövetség (JAK - Journalists Association of Korea) által rendezett World Journalists Conference 2025 esemény keretein belül találkozhattam a globális média kihívásaival. A konferencia középpontjában a klímaváltozás állt, és ennek részeként ellátogattunk az ázsiai térség egyik legvarázslatosabb turisztikai helyszínére, a Csedzsu-szigetre. Ez a lenyűgöző sziget, amely 1849 négyzetkilométeres területével négyszer nagyobb, mint Budapest, mindössze 700 ezer embernek ad otthont, ami különleges intimitást és nyugalmat kölcsönöz a helynek.
A sziget számos érdekességeket tartogat a látogatók számára: itt található például Dél-Korea legmagasabb pontja, az 1950 méteres Halla-hegy. Emellett a kialudt tűzhányó tetején lévő kráterben foglal helyet a Baeknok-tó, amely rendkívül fontos turisztikai célpontnak számít. A független igazgatású tartományként számon tartott sziget Dél-Korea 3358 vízzel körülvett területe közül a legnagyobb, és az idegenforgalmon túl egyre inkább technológiai fellegvárrá szeretne válni.
Ez megerősíti, hogy az ország 2050-re kitűzött klímasemlegességi céljait jóval korábban, már 2035-re szeretné elérni, és ezen célok megvalósításán már most is aktívan dolgoznak.
Míg Dél-Korea az OECD-tagállamok között a megújuló energiaforrások felhasználásában viszonylag elmaradott helyzetben van, addig egyes tartományok energiamixének már több mint 20 százaléka nap-, szél- és vízenergiából származik. Különösen figyelemre méltó, hogy a szigeten már jelentős számban találkozhatunk hidrogénnel működő autókkal és tömegközlekedési eszközökkel – a Magyar Hidrogén és Tüzelőanyag-cella Egyesület Hidrogén Hírlevelének adatai szerint ezek a járművek nagyobb arányban vannak jelen, mint Európában vagy az Egyesült Államokban. Egyesületünk szakértőivel azt a kérdést vizsgáltuk, hogy mennyire reális alternatíva ez a hajtáslánc a hagyományos belső égésű motorok és az elektromos járművek számára, továbbá milyen egyéb felhasználási lehetőségei vannak a hidrogénnek.