A Dongfeng BOX a Euro NCAP töréstesztjén 3 csillagos értékelést kapott, ami a jármű biztonságát jelzi. A Totalcar szerint ez az eredmény számos szempontot figyelembe véve született, és bár nem a legmagasabb, mégis figyelemreméltó. A teszt során a jármű vé
Az utóbbi évtizedek során az autók biztonsága ugrásszerűen megnőtt: a modern vezetéstámogató rendszerek és a gondosan megtervezett, különösen a kritikus helyeken rendkívül stabil karosszériák mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az utasok sokkal nagyobb valószínűséggel ússzák meg épségben a baleseteket. A kínai autók is egyre inkább felzárkóznak a globális piacra, de úgy tűnik, nem minden modell képes megfelelni a szigorú biztonsági követelményeknek.
Az Euro NCAP nemrégiben értékelte a Dongfeng Magyarországon elérhető, megfizethető villanyautóját, a kompakt BOX-ot, és az eredmények nem éppen biztatóak: a kisautó csupán 3 csillagot kapott a törésteszt során. Az Euro NCAP szakértői hangsúlyozták a minőségi problémákat, amelyek aggasztóak lehetnek a potenciális vásárlók számára:
A jármű karosszériájának több ponthegesztése hibásodott meg, ami súlyosan veszélyezteti a biztonságot. Amikor a ponthegesztések nem működnek megfelelően egy ütközés során, a szerkezet integritása sérülhet, ez pedig megnöveli a kabin körüli deformációk kockázatát, valamint csökkenti az utasok védelmét. Ezt az 50 százalékos átfedésű, frontális ütközést szimuláló teszt során tapasztalták.
A felnőtt utasok védelme mindössze 69 százalékosra lett értékelve, de nem ez volt az egyetlen aggasztó tényező. Szakértők aggodalmukat fejezték ki amiatt, hogy mi történhet a jármű karosszériájával nagyobb sebességeknél. A végzett tesztek során már egy 50 km/h-s ütközés is elegendő volt ahhoz, hogy a hegesztések megadják magukat.
További gond, hogy az autó nem nyitotta ki a zárakat automatikusan az ütközés után, illetve a vezetőoldali légzsák se működött megfelelően, ezért a sofőr feje hozzáért a kormánykerékhez. Hozzátették: a műszerfal egyes részei is veszélyesek lehetnek, megsérthetik az elöl ülők lábait.





